Informace pro  nováčky ve světě hoopingu

Vítám Vás ve světě hoopingu! Níže najdete pár informací, které se vám na úvod můžou hodit:

Vhodná obruč

Správná obruč je první krok k úspěchu. Na začátek je nejlepší volbou tzv. Fitness obruč o hmotnosti kolem 500g a průměrem 95-100 cm podle vaší velikosti. Pro Hula Hoop Dance doporučuji zvolit taneční typ obruče nebo Polypro. Více k obručím zde.

Místo na cvičení

Nejlepší je cvičit venku na trávě (v parku, na zahradě,..). Pokud budete cvičit na tvrdém venkovním povrchu, počítejte s tím, že si obruč můžete více poškrábat. Ke cvičení na doma stačí prostor zhruba 2 metry kolem sebe.

Princip posloupnosti

Stejně jako když stavíte dům, stavíte ho od základů, nikoliv od střechy. Podobný princip platí i v hoopingu. Nejprve je třeba osvojit si základní cviky, na kterých budete stavět a pokračovat v pokročilejším cvičení (př. kroužení na pase > na hrudi).

Svalová a fyzická adaptace

Na zvládnutí některých cviků a triků budete možná potřebovat více času a fyzickou přípravu - posílení svalů a otevření těla. To je přirozené, protože tělo nemusí být na takovou formu pohybu zvyklé a je třeba mu pomoci se adaptovat.

Proces výuky

Některé cviky a triky vám půjdou snadno, u jiných se můžete pořádně zapotit než dojdete k vytouženému cíli. Když na vás dolehne pocit frustrace a bezmoci ("jsem úplně neschopná", "tohle nezvládnu", atd.), a budete to chtít vzdát, je dobré se na chvíli zastavit, možná dokonce na čas úplně přestat tento cvik/trik trénovat, a místo toho si procvičit, co již zvládáte, zvednout si náladu a sebevědomí, a vrátit se k tréninku pokročilejších cviků později.

Denní praxe

Nejlepší cesta, jak se zlepšovat v hoopingu, je pravidelné cvičení každý den (i 5 minut se počítá!).

Pohmožděniny

Pohmožděniny patří k hoopingu zejména v začátcích nebo po delší pauze, když tělo není zvyklé na tlak kolem pasu (v oblasti výstupku kyčelní kosti) nebo na rukou, a tak se mohou objevit modřiny. Ty se po prvním zahojení většinou přestanou tvořit.

Technika

Ačkoliv je hooping velmi volná aktivita, je třeba se i zde naučit základní techniku, jak cvičit s obručí. U triků je technika přímo nezbytná.

Tanec s obručí

Tančit může opravdu každý. Stačí se uvolnit do rytmu kroužení a dělat, co vás zrovna napadne. Obruč je v tomhle skvělý taneční partner, který vám dovolí jen tolik, aby to bylo v souladu s rytmem (jinak spadne na zem).

Péče o obruč

Chcete, aby vám obruč dlouho vydržela?

  1. Pak si dejte pozor, aby obruč nezmokla (začnou se odlepovat pásky).
  2. Pokud cvičíte venku, cvičte na trávě nebo takovém terénu, kdy se při pádu obruče na zem nepoškrábou pásky.
  3. Necvičíte každý den? Pak je lepší obruč uskladnit jinak než ji mít opřenou o zeď (ideálně ji někam zavěsit nebo položit na zem například pod postel). Obruč si tak zachová kulatý tvar.

Více zajímavostí a inspirace najdete na blogu!